Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2022

Η τηλεκπαίδευση δεν είναι εκπαίδευση



Η τηλεκπαίδευση δεν είναι εκπαίδευση, και τα σχολεία με κάθε ευκαιρία δεν πρέπει να μεταμορφώνονται σε τηλεσχολεία. Η εμπέδωση της εξ αποστάσεως και της τηλεκπαίδευσης δεν είναι καθόλου αθώα και δεν αφορά την πανδημία!
Η τηλεκπαίδευση ούτως ή άλλως δεν αφορά το σύνολο των μαθητών μας. Τα δύο χρόνια της πανδημίας αποδείχθηκε με τον πιο εμφαντικό τρόπο ότι αρκετοί μαθητές μας δεν είχαν τον κατάλληλο εξοπλισμό για να συμμετέχουν.
Σε κάθε περίπτωση οι εκπαιδευτικοί δεν είμαστε υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούμε τη δική μας υλικοτεχνική υποδομή (Η/Υ, σύνδεση στο διαδίκτυο), καθώς ο ν.4807/21 που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας ορίζει ότι: «. Η υπηρεσία του φορέα που είναι αρμόδια για την παροχή εξοπλισμού και την πληροφοριακή υποστήριξη, προμηθεύει τον υπάλληλο με τον απαραίτητο και κατάλληλο για την αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων του μέσω τηλεργασίας, τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό και τεχνολογική συσκευή (εφεξής «Σταθμός Τηλεργασίας») και παρέχει υποστήριξη για την εγκατάστασή του, εφόσον τούτο είναι επιθυμητό από τον υπάλληλο…».
Να θυμηθούμε παράλληλα και την καταδικαστική για το υπουργείο Παιδείας και την εταιρία Cisco, απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (στις 16/11/2021, με την 50/2021) για τη διακινδύνευση - παραβίαση των Προσωπικών Δεδομένων».
Η εταιρεία της Cisco, η οποία την περσινή χρονιά πληρώθηκε εν τέλει από το ΥΠΑΙΘ (ενώ είχε παρουσιαστεί ως δωρεάν σύμβαση) με σκοπό το προσωπικό της όφελος, που στην προκειμένη περίπτωση ήταν τα προσωπικά δεδομένα εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών μας. Δεδομένα που παραχωρήθηκαν στις κερδοσκοπικές ορέξεις της εταιρείας αυτής από το Υπουργείο Παιδείας χωρίς τη συναίνεσή μας και αποτελούν ένα πραγματικό «χρυσορυχείο» για την αμερικάνικη πολυεθνική.




Λέμε ΟΧΙ στην κοροϊδία και στις επικοινωνιακές τακτικές του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης


Κανένας/καμία εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται να παρέχει τηλεκπαίδευση από το σπίτι του/της

Δηλώνουμε ότι όταν τα σχολεία μας είναι απροσπέλαστα από τα χιόνια ή τον παγετό και κλείνουν, δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί καμία τηλεκπαίδευση, ούτε από τα σχολεία ούτε από τα σπίτια.

Επίσης δηλώνουμε ξεκάθαρα ότι, ο χώρος του σχολείου παραμένει ο χώρος εργασίας μας και μέσα σε  αυτόν παρέχουμε το έργο μας. Οι εκπαιδευτικοί εφόσον δεν μπορούμε να έχουμε πρόσβαση στο χώρο εργασίας μας, δεν μπορούμε να παρέχουμε εργασία και άρα ούτε τηλεκπαίδευση. Καμία μορφή τηλεκπαίδευσης δεν μπορεί να παρέχεται από το χώρο της οικίας μας, με δικό μας εξοπλισμό και πληρωμένη από τον ελάχιστο μισθό μας σύνδεση (ακόμη και αν τα διαθέτουμε)

Αυτές τις μέρες το καθήκον των εκπαιδευτικών και των παιδιών είναι το παιχνίδι με τα χιόνια και όχι με τις τηλεοθόνες! Αυτό καλούμε τους/τις συναδέλφους/ισσες μας να κάνουν. Μόνη μας έγνοια κι ανησυχία, τα σπίτια των παιδιών μας που δεν έχουν θέρμανση. Αυτή την έγνοια οφείλει να έχει και το υπουργείο παιδείας και η κυβέρνηση.

Καμία εγκύκλιος δεν έχει σταλεί από το υπουργείο που να αλλάζει τα δεδομένα. Οποιαδήποτε εντολή της υπηρεσίας μας θα πρέπει να είναι έγγραφη και ενυπόγραφη, διαφορετικά δεν είναι έγκυρη και δεν εκτελείται. Η διοίκηση δε λειτουργεί με προφορικές εντολές ή άτυπα sms και mails.

Καλούμε την ΔΟΕ να πάρει σαφή θέση ενάντια στις εξελίξεις αυτές, να καλύψει συνδικαλιστικά τους εκπαιδευτικούς και να χρησιμοποιήσει κάθε συνδικαλιστικό μέσο για τη διεκδίκησή του!

Σύμφωνα με απόφαση της Περιφέρειας Αττικής τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά τη Δευτέρα 23/1 και την Τρίτη 24/1. Την ίδια στιγμή το γραφείο του Γενικού Γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Αλέξανδρου Κόπτση, ανακοινώνει τηλεκπαίδευση όπου αποφασίζεται αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Την ανυπόγραφη ανακοίνωση του γραφείου τύπου ακολουθούν ανυπόγραφα emails από πλευράς διευθύνσεων και εντολές διευθυντών για προγραμματισμό τηλεκπαίδευσης από αύριο.

Τους απαντάμε: Ούτε να το σκέφτεστε!

Μπορεί η υπουργός παιδείας να έλεγε πέρυσι ότι «η τηλεκπαίδευση ήρθε για να μείνει» και φέτος να υποστηρίζει, αυτό που λέγαμε εμφατικά από την αρχή, ότι η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση, μπορεί η ίδια να φάσκει και να αντιφάσκει, όχι όμως και εμείς.  Εμείς τονίζουμε ξανά: η τηλεκπαίδευση δεν είναι εκπαίδευση, οι εκπαιδευτικοί δεν θα συναινέσουμε στο αφήγημα του υπουργείου για τη συνέχιση της κανονικής λειτουργείας των σχολείων, ακόμα κι αν τα πάντα γύρω μας δεν μοιάζουν κανονικά.

Η κυβέρνηση που τόσο τάχα νοιάζεται για τα παιδιά μην χάσουν 1-2 ημέρες μάθημα λόγω χιονιού:

  • Δεν πήρε κανένα ουσιαστικό μέτρο ώστε να ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια,
  • Έχει την ευθύνη για τα εκατοντάδες κενά και τις χαμένες ώρες μαθημάτων εξαιτίας των «εξορθολογισμένων» προσλήψεων,
  • Αδιαφορεί για τις ανάγκες μαθητών με αναπηρία αφήνοντάς τους χωρίς εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης,

Με δεδομένη αυτή την κατάσταση, δε διστάζει και πάλι να ανοίξει τον δρόμο για την  τηλεκπαίδευση.  Οι κίνδυνοι που είχαμε επισημάνει από την πρώτη στιγμή για γενίκευση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στο όνομα των «έκτακτων καιρικών συνθηκών», για κάθε ημέρα και στιγμή που θα κλείνει το σχολείο ή θα απουσιάζει ο εκπαιδευτικός, επιβεβαιώνονται. Είναι ξεκάθαρο ότι το υπουργείο Παιδείας αξιοποιεί την τηλεκπαίδευση ως «φάρμακο για όλες τις χρήσεις», είτε αυτό λέγεται κακοκαιρία, είτε σεισμός, είτε κατάληψη.

Μετά από δύο χρόνια πανδημίας και τις ορατές πλέον συνέπειες της τηλεκπαίδευσης στη γνωστική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών, την όξυνση των κοινωνικών ανισοτήτων μέσω του αποκλεισμού των φτωχότερων κοινωνικών στρωμάτων και των μαθητών με αναπηρία ή με μαθησιακές δυσκολίες, την καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών,  δεν θα κουραστούμε να λέμε ότι  τίποτε δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ζωντανή εκπαίδευση. Όσο κι αν το υπουργείο θέτει τις βάσεις για νομιμοποίηση και μονιμοποίηση της τηλεκπαίδευσης ως ισότιμης εκπαιδευτικής διαδικασίας, προχωρώντας με έναν ακόμη τρόπο στην αποδόμηση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης, οι εκπαιδευτικοί απαντάμε ότι δεν υπάρχει καμιά δικαιολογία, ούτε ένα παιδαγωγικό, εκπαιδευτικό, μορφωτικό επιχείρημα για να λειτουργήσει η τηλεκπαίδευση όταν το σχολείο κλείσει υποχρεωτικά για λίγες μέρες. Αντίθετα, υπάρχουν πολλοί λόγοι για να μην το αποδεχτούμε. Το υπουργείο παιδείας επιδιώκει να δημιουργήσει μια νέα κανονικότητα που θα βρίσκουμε διαρκώς μπροστά μας:

ΔΕΝ Νομιμοποιείται η συνέχιση της υποτιθέμενης «κανονικής» λειτουργίας  του σχολείου, πολύ περισσότερο όταν ένα μέρος των μαθητ(ρι)ών του αποκλείεται από αυτή! Τεράστιες είναι οι συνέπειες για τα παιδιά Ρομά στην περιοχή μας που η προηγούμενη εμπειρία τα πέταξε κυριολεκτικά εκτός από κάθε επαφή με το σχολείο που αποτελεί σημείο αναφοράς για αυτά! Δεν μπορεί να θεωρείται φυσιολογικό ένα μέρος των μαθητών «να μαθαίνουν»  ή «να προχωρούν στην ύλη» μέσω μιας φωνής στο κινητό τους.

Η τηλεκπαίδευση, όταν μάλιστα η πρόσβαση στο σχολικό κτίριο είναι αδύνατη ή επικίνδυνη λόγω καιρικών συνθηκών, ΔΕΝ σημαίνει ότι ο/η εκπαιδευτικός υποχρεώνεται να διαθέσει το σπίτι του ως χώρο εργασίας, καθώς και τον προσωπικό του εξοπλισμό για να την πραγματοποιήσει. Να μην επιτρέψουμε να καθιερωθεί το αφήγημα πως με εντολή του κράτους οι εργαζόμενοι θα παρέχουν τα απαιτούμενα μέσα για την εργασία τους, χωρίς καμία υποχρέωση της πολιτείας! Υπενθυμίζουμε ότι σε κάθε περίπτωση ότι οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να χρησιμοποιούν τη δική τους υλικοτεχνική υποδομή (Η/Υ, σύνδεση στο διαδίκτυο), καθώς ο ν.4807/21 που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας ορίζει ότι: «Η υπηρεσία του φορέα που είναι αρμόδια για την παροχή εξοπλισμού και την πληροφοριακή υποστήριξη, προμηθεύει τον υπάλληλο με τον απαραίτητο και κατάλληλο για την αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων του μέσω τηλεργασίας, τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό και τεχνολογική συσκευή (εφεξής «Σταθμός Τηλεργασίας») και παρέχει υποστήριξη για την εγκατάστασή του, εφόσον τούτο είναι επιθυμητό από τον υπάλληλο…». Θυμίζουμε παράλληλα και την καταδικαστική για το υπουργείο Παιδείας και την εταιρία Cisco, απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (στις 16/11/2021, με την 50/2021) για τη διακινδύνευση – παραβίαση των Προσωπικών Δεδομένων».

Παράλληλα, το ΥΠΑΙΘ δεν έχει απαντήσει τίποτα ακόμα για την απόφαση της αρχής προστασίας προσωπικών δεδομένων που επισημαίνει σοβαρές παραβιάσεις ακόμα και του νέου νομοθετικού πλαισίου για τα προσωπικά δεδομένα εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας. Μάλιστα, και πάλι επιδιώκεται να χρησιμοποιηθεί η εταιρεία της Cisco, η οποία την περσινή χρονιά πληρώθηκε εν τέλει από το ΥΠΑΙΘ (ενώ είχε παρουσιαστεί ως δωρεάν σύμβαση) με σκοπό το προσωπικό της όφελος, που στην προκειμένη περίπτωση ήταν τα προσωπικά δεδομένα χιλιάδων εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών.

Σε πολλές περιπτώσεις, στη διάρκεια μιας κακοκαιρίας, παιδιά και εκπαιδευτικοί είναι αντιμέτωποι/ες με πραγματικά προβλήματα λόγω των καιρικών φαινομένων. Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ όχι μόνο αδιαφορούν για την επίλυση αυτών των βασικών ζητημάτων επιβίωσης για τους ανθρώπους, αλλά υποχρεώνουν τους εκπαιδευτικούς σε τηλεκπαίδευση, προκειμένου «η εκπαιδευτική διαδικασία να συνεχιστεί απρόσκοπτα», ακόμα κι αν το ρεύμα και το νερό είναι κομμένα.

Οι εκπαιδευτικοί στηρίζουμε τους μαθητές μας και τις οικογένειές τους, όχι τις πολιτικές της κυβέρνησης. Σε αυτή την περίοδο, από την αρχή της πανδημίας, οι εκπαιδευτικοί στέκονται με αλληλεγγύη και παιδαγωγική  υπευθυνότητα στο πλευρό των μαθητών και των οικογενειών τους, τη στιγμή που η κυβέρνηση έχει διαχειριστεί με απόλυτα εγκληματικό τρόπο τα χρόνια πανδημίας. Η τηλεκπαίδευση ΔΕΝ είναι εκπαίδευση. Δεν θα την νομιμοποιήσουμε ούτε και θα την μονιμοποιήσουμε ως τέτοια.

– Καταγγέλλουμε την τακτική της κυβέρνησης, καλούμε τους εκπαιδευτικούς του συλλόγου μας να μην πραγματοποιήσουν τηλεκπαίδευση!

– Να δοθεί έκτακτη άδεια, με 100% αποζημίωση, στους γονείς όπου θα είναι κλειστά τα σχολεία των παιδιών τους.

-Καλούμε την ΔΟΕ να πάρει σαφή θέση ενάντια στις εξελίξεις αυτές, να καλύψει συνδικαλιστικά τους εκπαιδευτικούς και να χρησιμοποιήσει κάθε συνδικαλιστικό μέσο για τη διεκδίκησή του!

Στις περιπτώσεις που ασκηθούν πιέσεις στα σχολεία από δ/ντες-ντριες/προϊσταμένες-ους για παροχή τηλεκπαίδευσης και υποχρεωτική παρουσία στα σχολεία, παρά τα παραπάνω δεδομένα, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να απαντούν με την παρακάτω δήλωση:

Σας ενημερώνω ότι λόγω της απόφασης του Περιφερειάρχη Αττικής Γ. Πατούλη περί διακοπής της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Αττική το επόμενο διήμερο 24 και 25 Ιανουαρίου 2022, αδυνατώ να εισέλθω στον χώρο του σχολείου και να καλύψω το ωράριό μου με διδασκαλία στη φυσική τάξη. Επιπλέον υπενθυμίζεται ότι με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για την τηλεργασία ορίζεται ότι «Η υπηρεσία του φορέα που είναι αρμόδια για την παροχή εξοπλισμού και την πληροφοριακή υποστήριξη, προμηθεύει τον υπάλληλο με τον απαραίτητο και κατάλληλο για την αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων του μέσω τηλεργασίας, τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό και τεχνολογική συσκευή (εφεξής «Σταθμός Τηλεργασίας») και παρέχει υποστήριξη για την εγκατάστασή του, εφόσον τούτο είναι επιθυμητό από τον υπάλληλο…».

Τέλος, για κάθε άλλη εντολή της υπηρεσίας μας παρακαλώ να ενημερωθώ για αυτή όπως προβλέπεται, δηλαδή να είναι έγγραφη και ενυπόγραφη. Επιπλέον, για λόγους ασφαλείας θα παρακαλούσα να μου στείλετε εγγράφως ότι οι εκπαιδευτικοί μπορούν να έρθουν στο σχολείο, κατά παράβαση της απόφασης του Περιφερειάρχη που κλείνει τα σχολεία, και ότι αναλαμβάνετε την ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος στην προσπάθεια κάποιου/ας συναδέλφου/ίσσας να φτάσει ή να αποχωρήσει από το σχολείο.


ΠΗΓΗ: http://www.p-e-filis.gr/?p=3496&fbclid=IwAR2UyLbpTmp7F-GwqA5oilLL59MdPVVuDgzUFlmXfbcPfu6Dhx3yGShR2qc
 Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΑΙΓΑΙΟ...Για την εθνική αξιοπρέπεια και την εθνική κυριαρχία

  “Οι Έλληνες μιλούν για το Νέο Ανατολικό ζήτημα.   Για την λύση του Τουρκικού προβλήματος σήμερα και τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Ελλάδας.  ...