Άρθρο από το γερμανικό περιοδικό «Der Spiegel» για τα αποτελέσματα της διαδικτυακής εκπαίδευσης την περίοδο της πανδημίας
Τα παιδιά έχουν μάθει από «λίγο μέχρι καθόλου».
Τα ολλανδικά σχολεία θεωρούνται ψηφιακά πρωτοπόρα. Αλλά ακόμη και εκεί, μια μελέτη δείχνει ότι τα διαδικτυακά μαθήματα σχεδόν δεν σημειώνουν πρόοδο - ειδικά για παιδιά από ένα δύσκολο κοινωνικό περιβάλλον.
Τρεις κοινωνικοί και εκπαιδευτικοί επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης κατέληξαν σε ένα απογοητευτικό συμπέρασμα σχετικά με το κλείσιμο των σχολείων στις Κάτω Χώρες κατά τη διάρκεια της κρίσης του κορονοϊού. Παρά τα διαδικτυακά μαθήματα, οι μαθητές έμαθαν από «λίγο μέχρι τίποτα», σύμφωνα με μια νέα μελέτη του Leverhulme Center for Demographic Science.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι "η διαδικτυακή διδασκαλία ήταν σε μεγάλο βαθμό αναποτελεσματική κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού, ακόμη και σε μια χώρα καλά εξοπλισμένη για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της διαδικτυακής διδασκαλίας", γράφουν οι συγγραφείς.
Η κατάσταση στο ολλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι σημαντικά καλύτερη από ότι σε πολλές άλλες χώρες και ως εκ τούτου είναι στην πραγματικότητα ένα σενάριο «καλύτερης περίπτωσης»: Οι Κάτω Χώρες έχουν ένα από τα υψηλότερα ποσοστά πρόσβασης στο Διαδίκτυο στον κόσμο, υπήρξε μόνο ένα σχετικά σύντομο κλείσιμο οκτώ εβδομάδων την άνοιξη, και αυτό ήταν το πρώτο κύμα της πανδημίας στη χώρα, το οποίο ήταν σχετικά ήπιο.
"Παρά αυτές τις καλές προϋποθέσεις, η πρόοδος των μαθητών μειώθηκε σημαντικά, πράγμα που δείχνει ακόμη μεγαλύτερες απώλειες σε χώρες που είναι λιγότερο καλά προετοιμασμένες για τις προκλήσεις της διαδικτυακής διδασκαλίας", λέει η αξιολόγηση.
Τα κύρια αποτελέσματα:
- Η μαθησιακή πρόοδος των παιδιών και των εφήβων ήταν κατά μέσο όρο 20 τοις εκατό κάτω από την αναμενόμενη τιμή - αυτό αντιστοιχούσε στον χρόνο κατά τον οποίο τα σχολεία δεν μπορούσαν να προσφέρουν μαθήματα πρόσωπο με πρόσωπο. «Με άλλα λόγια, οι μαθητές σημείωσαν μικρή ή καθόλου πρόοδο στη μελέτη από το σπίτι», λέει ο συν-συγγραφέας Per Engzell.
- Οι κοινωνικοί και οικονομικοί παράγοντες επιδεινώνουν την κατάσταση: "Για παιδιά από μειονεκτικά περιβάλλοντα, οι επιπτώσεις ήταν ακόμη πιο καταστροφικές", λένε οι ερευνητές. Εάν οι γονείς δεν είχαν πανεπιστημιακή εκπαίδευση, η απώλεια γνώσεων ήταν έως και 50 τοις εκατό μεγαλύτερη από αυτήν των παιδιών από ακαδημαϊκές οικογένειες.
Για τη μελέτη, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν τα αποτελέσματα των τεστ δοκιμών περίπου 350.000 Ολλανδών μαθητών ηλικίας μεταξύ επτά και έντεκα ετών. Στις Κάτω Χώρες υπάρχουν κεντρικά τεστ απόδοσης δύο φορές το χρόνο. οι έρευνες πραγματοποιήθηκαν τον Ιανουάριο / Φεβρουάριο και Μάιο / Ιούνιο 2020. Τα τρέχοντα δεδομένα πριν και μετά το κλείσιμο του σχολείου συγκρίθηκαν επίσης με τα αποτελέσματα των προηγούμενων σχολικών ετών.
"Ιδιαίτερα ανησυχητικά"
"Τα αποτελέσματα της έρευνας μελέτης είναι ιδιαίτερα ανησυχητικά καθώς οι Κάτω Χώρες έκαναν πολλά πράγματα σωστά", λέει ο συν-συγγραφέας Arun Frey:
Οι δάσκαλοι και οι σχολικοί αξιωματούχοι "έχουν καταβάλει τεράστια προσπάθεια και η κυβέρνηση αγόρασε ακόμη και φορητούς υπολογιστές για όλα τα παιδιά που χρειάζονται έναν". Ωστόσο, τα αποτελέσματα της διαδικτυακής εκπαίδευσης επιβεβαίωσαν "πολλούς από τους χειρότερους φόβους των εκπαιδευτικών στην αρχή του πρώτου εγκλεισμού."
Οι ερευνητές καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι εξακολουθεί να είναι ασαφές εάν τα μετρούμενα κενά στη γνώση είναι μόνιμο πρόβλημα ή απλώς προσωρινή αποτυχία. Είναι σαφές, ωστόσο, "ότι οι μικρές απώλειες μπορούν να οδηγήσουν σε μεγάλα μειονεκτήματα με την πάροδο του χρόνου, εάν δεν ληφθούν κατάλληλα μέτρα", λέει ο συγγραφέας Mark Verhagen.
Σε μια μελέτη, του Ifo (Ινστιτούτο Οικονομικής Έρευνας) του Μονάχου είχε ήδη προειδοποιήσει για απώλεια εισοδήματος στην εργασιακή ζωή μεταξύ μαθητών των οποίων τα σχολεία έκλεισαν για μεγάλο χρονικό διάστημα κατά τη διάρκεια της κρίσης της κορώνας. "Εάν χαθεί περίπου το ένα τρίτο της σχολικής χρονιάς, αυτό συνοδεύεται από κατά μέσο όρο περίπου 3 έως 4 τοις εκατό χαμηλότερο εισόδημα καθ 'όλη τη διάρκεια της επαγγελματικής ζωής", προβλέπει ο Ludger Wößmann, επικεφαλής του Κέντρου Οικονομικών της Εκπαίδευσης Ifo. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΟΗΕ, περίπου το 95% των μαθητών παγκοσμίως επηρεάζονται από το κλείσιμο του σχολείου. Η κρίση του κορονοϊού οδήγησε στη μεγαλύτερη διακοπή της εκπαίδευσης στην ιστορία.
Σημ: 1. Στη χώρα μας σχεδόν ένα ολόκληρο χρόνο τα σχολεία, χρονικό διάστημα μεγαλύτερο από τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, υπολειτουργούν και για ένα πολύ μεγάλο ποσοστό μαθητών στην πραγματικότητα δεν λειτούργησαν καθόλου. Οι επιπτώσεις απ` αυτή τη κατάσταση είναι εξαιρετικά σοβαρές όχι μόνο για τη σχολική τους πρόοδο αλλά και για την κοινωνικοποίησή τους, τη σωματική και ψυχική τους υγεία.
Τα σχολεία έκλεισαν το φθινόπωρο, με καλοκαιρινές συνθήκες και ξανά-άνοιξαν με ακριβώς τις ίδιες προϋποθέσεις μέσα στο καταχείμωνο.
Αν ξανακλείσουν, οι ευθύνες της κυβέρνησης θα είναι τεράστιες και οι επιπτώσεις ανεπανόρθωτες.
Απαιτείται από σήμερα κιόλας ένα σοβαρό σχέδιο για να αντιμετωπιστούν οι επιπτώσεις αυτές, όσο αυτό πλέον είναι δυνατό.
Τι θα μπορούσε να γίνει (κάποιες σκέψεις):
• Αναδιάταξη και αναδιάρθρωση της ύλης από το Δημοτικό μέχρι το Λύκειο.
• Μείωση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα στο 15.
• Θεσμοθέτηση και στήριξη της ουσιαστικής ενισχυτικής διδασκαλίας για όσους μαθητές απαιτείται, με αξιοποίηση και του χρόνου του Ολοήμερου.
• Ενίσχυση των κοινωνικών υπηρεσιών των δήμων για τη στήριξη των οικογενειών θυμάτων των μνημονίων και της νέας επελαύνουσας κρίσης.
• Διορισμός στα σχολεία ψυχολόγων, αφού πρώτα και οι ίδιοι επιμορφωθούν, για την αντιμετώπιση των άμεσων και μακροπρόθεσμων επιπτώσεων του μακροχρόνιου εγκλεισμού στα παιδιά αλλά και στα μέλη της σχολικής κοινότητας.
Να μη γίνουν τα παιδιά τα αθώα θύματα, όχι του κορονοϊού, αλλά της διαχείρισης της υγειονομικής κρίσης.
Αν δεν το κάνουμε τότε φαινόμενα σαν αυτό στο μετρό, που έχει σοκάρει τους πάντες, δεν θα είναι εξαίρεση και δεν θα φτάνουν όλες οι αστυνομίες του κόσμου για να αντιμετωπιστούν.
2.Εδώ και κάποιους μήνες, μετά από 37 χρόνια στην Εκπαίδευση (Γενική, Ειδική Αγωγή, Ελληνόγλωσση του εξωτερικού και 1 χρόνο Ιδιωτική) είμαι πλέον συνταξιούχος. Το ενδιαφέρον μου για την εκπαίδευση μάλλον δεν θα πάψει σύντομα.
Ελπίζω να μου επιτρέπεται.
Καλή χρονιά με ανοιχτά σχολεία (με όλες τις προϋποθέσεις).
ΠΗΓΗ: Δημήτρης Τσουκάλης
Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου