Τρίτη 21 Ιουνίου 2022

ΝΙΚΠΣ ΓΚΑΤΣΟΣ - “Φέρτε μου τη θάλασσα” στη μνήμη του πατέρα του



O Nίκος Γκάτσος γεννήθηκε στην Ασέα της Αρκαδίας το 1911.
Όταν ήταν σε ηλικία 5 ετών, ο αγρότης πατέρας έφυγε μετανάστης στην Αμερική.
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, αρρώστησε βαριά και πέθανε.
Τη σορό του την έριξαν στη θάλασσα.

Στη μνήμη του πατέρα του, θα γράψει το ποίημα “Φέρτε μου τη θάλασσα”.

Φέρτε μου τη θάλασσα να τη προσκυνήσω,
φέρτε μου τον ήλιο της να προσευχηθώ.
Έθρεψα τα σπλάχνα σου, κύμα πελαγίσιο,
με χιλιάδες μνήματα μέσα στο βυθό.
Φέρτε μου τη θάλασσα να τη προσκυνήσω,
φέρτε μου τον ήλιο της να προσευχηθώ.
Φέρτε μου τη θάλασσα να τη τραγουδήσω,
φέρτε μου τον ήλιο της για να ζεσταθώ.
Οι νεκρές αγάπες μου δεν θα ρθούνε πίσω,
βάλτε με στον κόρφο της ν'αποκοιμηθώ.
Φέρτε μου τη θάλασσα να τη τραγουδήσω,
φέρτε μου τον ήλιο της για να ζεσταθώ.
Φέρτε μου τη θάλασσα να τη προσκυνήσω,
φέρτε μου τον ήλιο της να προσευχηθώ.

Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης

Στίχοι: Νίκος Γκάτσος

Ερμηνεία: Γρηγόρης Μπιθικώτσης

Δίσκος: Θαλασσινά φεγγάρια~ 1974*

*Δίσκος απαγορευμένος από τη Χούντα, που κυκλοφόρησε αμέσως με την πτώση της τον Ιούλιο του 1974
https://youtu.be/D8O9NbrPV2w

Η δυστυχία του να είσαι εκπαιδευτικός στην Αντίμπουα

Του Τάσου Χατζηαναστασίου από την ιστοσελίδα www.alfavita.gr

H ταλαιπωρία, που δοκιμάζει διαρκώς την ψυχική και, συχνά και τη σωματική, αντοχή των εκπαιδευτικών της άγριας και μακρινής Αντίμπουα, δεν είναι τίποτα μπροστά στις ιστορίες καθημερινής τρέλας που βιώνουν εκεί οι συνάδελφοι.

Θέμα του παρόντος σημειώματος είναι η παρουσίαση της τραγελαφικής κατάστασης που επικρατεί στον δημόσιο τομέα και ειδικά στη δημόσια Παιδεία της μακρινής, και πρωτόγονης Αντίμπουα, άγνωστης ακόμη και στους φανατικούς συλλέκτες γραμματοσήμων, προκειμένου να αισθανθούμε τυχεροί και ευγνώμονες που ζούμε σε μία σύγχρονη, ευνομούμενη και ευρωπαϊκή χώρα και δεν αντιμετωπίζουμε παρόμοια προβλήματα και να πάψουμε επιτέλους τη μεμψιμοιρία, την γκρίνια και τη συνήθη απογοήτευσή μας απ’ όσα ζούμε καθημερινά ως εκπαιδευτικοί του δημοσίου.

Όσα μεταφέρω εδώ είναι απολύτως εξακριβωμένα και τα γνωρίζω διότι τυχαίνει κάποιος μακρινός μου συγγενής να βρίσκεται εγκατεστημένος εκεί και έχοντας λάβει την υπηκοότητα της χώρας, κατάφερε να διοριστεί ως δημόσιος υπάλληλος και μάλιστα εκπαιδευτικός.

Τη «χρυσή υπηκοότητα» την έλαβε διότι σ’ εκείνη την πρωτόγονη χώρα προσφέρουν «γην και ύδωρ» για ξένες επενδύσεις κι ο ίδιος εμφανίστηκε ως μεγάλος επενδυτής, παρότι δεν είχε φράγκο και η μόνη επένδυση που πραγματοποίησε ήταν ν’ αγοράσει για ελάχιστα ευρώ ένα ξέφραγο οικόπεδο της συμφοράς που το παρουσίασε ως φάρμα με ρινόκερους, που κατάφερε να τους εγκλωβίσει με αγκαθωτή περίφραξη.

Τι άθλιος συμβολισμός υποχωρητικότητας! Φωτογραφίζονται εμπρός στο σύμβολο της επιθετικής βαρβαρότητας των νεο - Οθωμανών!!


Γερομοριάς


Τι άθλιος συμβολισμός υποχωρητικότητας! 


4 Έλληνες βουλευτές φωτογραφίζονται εμπρός στα Bayraktar που αλωνίζουν στο Αιγαίο παραβιάζοντας τα χωρικά μας ύδατα;

Είναι 15 Ιουνίου 2022, και οι βουλευτές (Σπήλιος Λιβανός και Μανούσος Βολουδάκης από ΝΔ, Θεοδώρα Τζάκρη από ΣΥΡΙΖΑ, Ανδρέας Λοβέρδος από ΠΑΣΟΚ/Κίνημα Αλλαγής) καμαρωτοί μαζί με τον Τούρκο υπουργό Άμυνας, Χουλουσί Ακάρ.

Η φωτογραφία από τον επίσημο λογαριασμό στο twitter της Τουρκικής εταιρείας αμυντικής τεχνολογίας Baykar του Ομίλου Makina, των μη επανδρωμένων αεροχημάτων, συμφερόντων της οικογένειας Bayrakatar, όπου ο ένας γόνος του ομίλου έχει παντρευτεί μία από τις κόρες του Ερντογάν και ο άλλος είναι βασικός μέτοχος της τουρκικής εφημερίδας Σαμπάχ, εμφανίζονται οι Έλληνες βουλευτές, μαζί με άλλα μέλη της Νατοϊκής αντιπροσωπείας, αλλά και της ειδικής ομάδας Μεσογείου - Μέσης Ανατολής, να μετέχουν σε ενημερωτική επίσκεψη στις εγκαταστάσεις της τουρκικής εταιρείας αμυντικής τεχνολογίας, εκεί παρακολούθησαν τεχνικό σεμινάριο - παρουσίαση για τα μη επανδρωμένα, στο οποίο την παρουσίαση κάνει προσωπικά ο γαμπρός του Ερντογάν, Selcuk Bayraktar και στη συνέχεια να ξεναγούνται αλλά και να φωτογραφίζονται, με φόντο την οικογένεια τα μη επανδρωμένων αεροχημάτων της εταιρείας.

Ανάμεσα τους το πρωτότυπο τουρκικό μη επανδρωμένο νέας γενιάς, UAV Kizilelma (σημαίνει «κόκκινο μήλο» που αποτελεί το όραμα του Παντουρκισμού και συμβολίζει την επανένωση των Τούρκων από τον Καύκασο, τα Βαλκάνια, την Κεντρική Ασία, έως την Μέση Ανατολή), αλλά και γενικά όλη η την γκάμα μη επανδρωμένων, ανάμεσα τους τα «περίφημα» όπως τα διαφημίζουν φυσικά, Bayraktar TB2.

ΕΛΛΑΔΑ 2022: Η Παρακμή και οι προοπτικές ανάσχεσης


Οι Κωνσταντίνος Μπλάθρας, Θόδωρος Παντούλας και Γιώργος Παπαγιαννόπουλος μίλησσν για την “Ελλάδα του 2022, την παρακμή και τις προοπτικές ανάσχεσης”.

Κυριακή 19 Ιουνίου 2022

ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ TITITTYAIMENT! Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΠΡΟΦΗΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ


ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ tittytainment!

Τασιόπουλος Γιώργος



Όπως, προφητικά έγραψε ο Ζαν Κλοντ Μισεά στο βιβλίο του "Η εκπαίδευση της αμάθειας"*.

Με αυτό τον νεολογισμό βαλίτσα επρόκειτο απλούστατα να ορισθεί ένα "κοκτέιλ αποβλακωτικής διασκέδασης και επαρκούς διατροφής που θα επέτρεπαν να διατηρηθεί σε καλή διάθεση ο αποστερημένος πληθυσμός του πλανήτη".
Αυτή η κινητική και περιφρονητική ανάλυση έχει, καταφανώς, το πλεονέκτημα να ορίζει με όλη την επιθυμητή σαφήνεια τους όρους της εργολαβίας που οι παγκόσμιες ελίτ αναθέτουν στο σχολείο του 21ου αιώνα.
Tits (γυναικεία στήθη, στην αμερικανική αργκό) καὶ entertainment (διασκέδαση, με την πιο χυδαία έννοια της λέξης).
Τὸν όρο ανέφερε, ο γνωστός πολιτικός επιστήμονας Ζμπίγκνιου Μπρεζίνσκυ, σε συνάντηση των κορυφαίων εγκεφάλων της Νέας Εποχής για να υποδείξει τον τρόπο με τον οποίο θα επιβάλλουν την μαζική αποβλάκωση στην τρίτη τάξη των αχρήστων νεόφτωχων για να καταστούν ακίνδυνοι, ώστε μην επαναστατήσουν.
Η κλειστή διεθνής συνάντηση έλαβε χώρα το 1995 στο Σὰν Φρανσίσκο όπου συζητήθηκε η υπόθεση διαχείρισης του υπόλοιπου 80% του πλανήτη, ώστε να μείνει ήσυχο και παθητικό, όταν σύμφωνα με τα δεδομένα μόνο τὸ 20% του ενεργού πληθυσμού στὸν πλανήτη είναι αρκετό για να παράγει όλα τα αγαθά που χρειάζεται η ανθρωπότητα.


* Σε μετάφραση του Άγγελου Ελεφάντη, σσ. 34-44, εκδ Βιβλιόραμα





Γιορτή σε νηπιαγωγείο με τραγούδια του Τρανού



Η επικεφαλίδα δανεισμένη από τίτλο αθηναϊκής εφημερίδας ή "Κι όμως, διδάσκουν τα παιδιά μας πρέζα και έγκλημα…" σε ανάρτηση γνωστού δημοφιλούς ιστοτόπου για Το σουξέ του Trannos «Της αρέσει να ‘μαι αλήτης και εγώ να είμαι Madame» είναι κυριολεκτικά το hit των ημερών, σε τέτοιο βαθμό ώστε να παιχτεί ακόμα και σε… γιορτή Νηπιαγωγείου!!!

Ποιος είναι ο Τρανός ίσως να μη γνωρίζουν οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς που τα νήπια ή τα μεγαλύτερα ηλικιακά παιδιά τους στο άκουσμα των "ασμάτων" του πάλλονται κυριολεκτικά!
Οι στίχοι του τραγουδιού που είναι σουξέ, κορυφαίο στις προτιμήσεις και ακούστηκε στα προαύλια των σχολείων στις αποχαιρετιστήριες γιορτές λόγω θέρους είναι αποκαλυπτικοί για την κατάντια σχολείου και οικογενειών:

Τα διαμάντια στο κορμί της
είναι όλα τα λεφτά
Της αρέσει να ‘μαι αλήτης
και εγώ να ‘μαι Madame
Έχω κόλλημα μαζί της
δεν υπάρχει πουθενά
Της αρέσει να ‘μαι αλήτης
και εγώ να ‘μαι Madame...

To βιβλίο του Ζαν Κλοντ Μισεά "Η εκπαίδευση της αμάθειας", αν και γραμμένο το 1999, προφητικό, δημοσιεύουμε ένα απόσπασμα:

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΗΣ ΑΜΑΘΕΙΑΣ

ΖΑΝ ΚΛΩΝΤ ΜΙΣΕΑ

Μετάφραση: Άγγελος Ελεφαντης, εκδ. Βιβλιόραμα

Απόσπασμα από κεφ. VII σελ. 35-44

 

Το Σεπτέμβριο του 1995 – «πεντακόσιοι πολιτικοί, οικονομικοί ηγέτες και επιστήμονες πρώτης κλάσεως», που στα δικά τους τα μάτια φαντάζουν η ελίτ του κόσμου, συγκεντρώθηκαν στο ξενοδοχείο Fair-mon του Σαν Φρασίσκο για να εκθέσουν τις απόψεις τους για τα πεπρωμένα του νέου πολιτισμού. Δεδομένου του αντικειμένου του, στο φόρουμ αυτό πρυτάνευε η αρχή της πιο αυστηρής αποτελεσματικότητας:

«Αυστηροί κανόνες υποχρεώνουν όλους τους συμμετέχοντες να ξεχάσουν τη ρητορική. Οι εισηγητές διαθέτουν μόλις πέντε λεπτά για να εισηγηθούν κάποιο θέμα. Εξάλλου στη διάρκεια των συζητήσεων καμία παρέμβαση δεν μπορεί να υπερβαίνει τα δύο λεπτά».

Από τη στιγμή που καθορίστηκαν αυτές οι αρχές εργασίας, η σύσκεψη αναγνώρισε - σαν κάτι το απολύτως προφανές που δεν άξιζε τον κόπο να ζητηθεί - ότι τον ερχόμενο αιώνα εισαγωγικά τα «δύο δέκατα του ενεργού πληθυσμού θα ήταν αρκετά για να διατηρηθεί η δραστηριότητα της παγκόσμιας οικονομίας».  Με τόσο ξεκάθαρες βάσεις το κύριο πολιτικό πρόβλημα, που το καπιταλιστικό σύστημα είναι υποχρεωμένο να αντιμετωπίσει τις επόμενες δεκαετίες, μπορεί να διατυπωθεί με κάθε αυστηρότητα: Πώς θα είναι δυνατό, για την ελίτ του κόσμου, να διατηρηθεί η διακυβερνησιμότητά της κατά τα 80% υπεράριθμης ανθρωπότητας, της οποίας το ανώφελο έχει ήδη προγραμματίσει η φιλελεύθερη λογική;

Σάββατο 18 Ιουνίου 2022

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ

Από τον Ιμάμ Αχμέτ, Πρόεδρο Πανελληνίου Συλλόγου Πομάκων




Ο Πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Πομάκων και Διευθυντής της πομακικής εφημερίδας ΖΑΓΑΛΙΣΑ Ιμάμ Αχμέτ, αντιδρώντας στην καθημερινή φραστική αλητεία σύσσωμης της αυλής του τούρκου προέδρου, του απέστειλε από την πόλη της Ξάνθης μια ανοικτή επιστολή η οποία συγκινεί με την αμεσότητα και την ευθύτητα της. Το πλήρες κείμενο της ανοιχτής επιστολής, με ημερομηνία 12 Ιουνίου 2022, έχει ως εξής:

Προς κ. Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν

Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,

Ανήκω στην αυτόχθονα φυλή των Πομάκων, την ύπαρξη της οποίας και εσύ αναγνώρισες στη διάρκεια της επίσκεψής σου στην Κομοτηνή στις 8 και 9 Δεκεμβρίου 2017.

Παρακολουθούμε με ανησυχία τον ολισθηρό δρόμο του επεκτατισμού στον οποίο βαδίζεις. Με πρόσχημα ότι οι ιμπεριαλιστικές δυνάμεις της Δύσης περικυκλώνουν την χώρα σου στα Βαλκάνια, στον Καύκασο και στη Μέση Ανατολή, ζητάς αποστρατικοποίηση των νησιών του Αιγαίου και του Καστελόριζου, όταν η χώρα σου έχει παρατάξει χιλιάδες άνδρες αποβατικού στρατού και επιθετικά όπλα σε απόσταση αναπνοής από τα ελληνικά νησιά απειλώντας να εισβάλεις σε αυτά.

Κύριε Ερντογάν εάν εσύ ήσουν στη θέση της Ελλάδας τι θα έκανες;

Ξεχνάς βέβαια ότι τα νησιά αυτά είναι ελληνικά για χιλιάδες χρόνια, πολλούς αιώνες πριν οι πρόγονοί σου συναντήσουν για πρώτη φορά στην ιστορία τους, το γαλάζιο χρώμα του Αιγαίου.

Ελληνικά ήταν και τα νησιά Ίμβρος και Τένεδος. Γιατί εσύ δεν εφαρμόζεις αντιστοίχως ό,τι προβλέπει το άρθρο 14 της Συνθήκης της Λωζάνης;

 Για τα δύο νησιά, προβλέπεται η θέσπιση καθεστώτος τοπικής αυτονομίας και αυτοδιοίκησης «…θα έχουν ειδική διοικητική οργάνωση αποτελούμενη από τοπικά στοιχεία…Η διατήρηση της τάξης, θα διασφαλίζεται από μια αστυνομική δύναμη τα μέλη της οποίας θα προσλαμβάνονται μεταξύ του τοπικού πληθυσμού από την προαναφερθείσα τοπική διοίκηση και θα τοποθετούνται κάτω από τις διαταγές της»

Γιατί καταπατάς το άρθρο 14 της Συνθήκης της Λωζάνης και ζητάς μονομερώς από την Ελλάδα την εφαρμογή άλλων διεθνών συνθηκών;

Στο διεθνές δίκαιο, ισχύει η αρχή «rebus sic stantibus» που σημαίνει ότι οι αντικειμενικές συνθήκες υπό τις οποίες υπογράφηκαν οι συνθήκες έχουν μεταβληθεί θεμελιωδώς διότι η Ελλάδα απειλείται με πόλεμο, άρα και οι τυχόν όροι (όπως της αποστρατικοποίησης) αλλάζουν και παύουν να ισχύουν. Αλλά, τι δουλειά έχεις εσύ με μια Συνθήκη στην οποία η Τουρκία δεν ήταν συμβαλλόμενο μέρος;

Πέμπτη 16 Ιουνίου 2022

“Το ξίφος & το σαρίκι. Μέχρι πού θα φτάσει η Τουρκία;” (βίντεο)




Για το βιβλίο μίλησαν οι:

Λάμπρος Καλαρρύτης, δημοσιογράφος
Γιώργος Καραμπελιάς, Συγγραφέας, Κίνημα Άρδην
Μελέτης Μελετόπουλος, Συγγραφέας, Δρ. Κοινωνιολογίας
Κωνσταντίνος Φίλης, Διευθυντής Ινστιτούτου Διεθνών Υποθέσεων & Αν. Καθ. Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος
Γιώτα Χουλιάρα, Δημοσιογράφος, διευθύντρια σύνταξης Geopolitics & Daily News

Συντόνισε η δημοσιογράφος Βίκυ Φλέσσα.

στον χώρο πολιτικής και πολιτισμού, Ρήγας Βελεστινλής, Ξενοφώντος 4, 6ος όροφος, Σύνταγμα


Ξανασυναντώντας την Ευρώπη μέσω Τουρκίας;

του Γιώργου Καραμπελιά

Κάθε ειρήνη που πιστεύουμε ότι μπορεί να αγοραστεί από έναν πολεμοκάπηλο έχει ως τίμημα τον πόλεμο. Όσο κι αν διαμαρτύρονται οι καγκελαρίες και η Κομισιόν, η Ευρώπη, όπως άλλοτε η ύστερη Ρώμη, θα καταλήξει να πληρώσει νέο φόρο τιμής στη βία και, αναπόφευκτα, το ποσό των λύτρων θα αυξηθεί. Όσο για τον πόλεμο, δεν χρειάζεται να αναρωτηθούμε αν θα γίνει ή όχι, είναι ήδη εδώ.

Ακαδημαϊκή αμετροέπεια



ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ


Christos Yiannaras | 13 Jun 2022


Μια ολόκληρη σελίδα στην «Κ» της Κυριακής 5.6.2022, είχε θέμα τον «αντιδυτικισμό» στη σύγχρονη Ελλάδα. Γεννούσε την απορία: Πού τον βρήκε τον αντιδυτικισμό στους σημερινούς Ελληνώνυμους ο αρθρογράφος, τι ελληνικό απόμεινε στην κοινωνία μας που να απειλεί ή να αναχαιτίζει τον εξευρωπαϊσμό μας και να δικαιολογεί άμυνα ολοσέλιδου άρθρου, κυριακάτικα;

«Με τον όρο αντιδυτικισμός, εξηγούσε το άρθρο, εννοούμε τις διάφορες στάσεις, επιχειρηματολογίες και προδιαθέσεις, που καταδικάζουν τη σχέση του νεότερου Ελληνισμού με τον δυτικό πολιτισμό και με τις δυτικές πραγματικότητες της ζωής και της πολιτικής. Αυτή η ιδέα εμπεριέχει κυρίως μια γενικότερη ηθική καταδίκη της Δύσης, του νεότερου πολιτισμού της και του τρόπου ζωής της, ως φαινομένων αλλότριων, ριζικά διαφορετικών προς τον χαρακτήρα της ελληνικής κοινωνίας και πνευματικής ζωής και, επομένως, ηθικά καταδικαστέων».

Κοντολογίς, ο συγγραφέας του άρθρου μέμφεται την ελληνική κοινωνία που καθυστερεί δραματικά τον πλήρη αφελληνισμό της, δεν τα έχει δώσει ακόμα όλα στους επιβήτορες «προστάτες» της. Όλες οι δομές λειτουργίας κράτους και κοινωνίας είναι πειθήνιες απομιμήσεις των δυτικών πρωτοτύπων: σχολειά, πανεπιστήμια, Ακαδημία, κοινοβούλιο, κόμματα, ιδεολογίες, δικαστήρια, αστυνομία, στρατός, ΜΜΕ, η αγορά, το χρηματιστήριο, ο συνδικαλισμός, τα κόμματα, η διαστροφική αλλοτρίωση της Εκκλησίας σε κρατική θρησκεία – τα πάντα έχουν υποταχθεί στον πνιγμό της απαίτησης για εκδυτικισμό. «Να γίνουμε επιτέλους Ευρωπαίοι, για να γίνουμε άνθρωποι», είχε διακηρύξει ο μέγας Καραμανλής.

1919-1922: Μικρά Ασία από τον Θρίαμβο στην Καταστρoφή 🎥





Ο συγγραφέας Kώστας Χατζηαντωνίου απαντά στις ερωτήσεις του αντιφώνου για το 1919-1922, Μικρά Ασία από τον Θρίαμβο στην Καταστροφή
Πώς άρχισε η εμπλοκή της Ελλάδας;
Για την απόβαση στην Σμύρνη και την συνθήκη των Σεβρών.
Στο στρατιωτικό πεδίο ήταν εφικτή μια ελληνική νίκη;
Η καταστροφή του 1922 και οι μετέπειτα ελληνοτουρκικές σχέσεις.

ΠΗΓΗ: https://antifono.gr/1919-1922-%ce%bc%ce%b9%ce%ba%cf%81%ce%ac-%ce%b1%cf%83%ce%af%ce%b1-%ce%b1%cf%80%cf%8c-%cf%84%ce%bf%ce%bd-%ce%b8%cf%81%ce%af%ce%b1%ce%bc%ce%b2%ce%bf-%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=1919-1922-%25ce%25bc%25ce%25b9%25ce%25ba%25cf%2581%25ce%25ac-%25ce%25b1%25cf%2583%25ce%25af%25ce%25b1-%25ce%25b1%25cf%2580%25cf%258c-%25cf%2584%25ce%25bf%25ce%25bd-%25ce%25b8%25cf%2581%25ce%25af%25ce%25b1%25ce%25bc%25ce%25b2%25ce%25bf-%25cf%2583%25cf%2584%25ce%25b7%25ce%25bd-%25ce%25ba%25ce%25b1%25cf%2584%25ce%25b1

 Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com

Οι Τέσσερις Αγάπες: C.S. Lewis

Μια βιωματική προσέγγιση στην θεολογική αποτίμηση της αγάπης

Σε αυτό το κλασικό βιβλίο το, στην βιβλιοθήκη μας αλλά αμετάφραστο στα ελληνικά, ο C.S. Lewis, ο διάσημος συγγραφέας των «Χρονικών της Νάρνια», αναλογίζεται την αγάπη. Αρχίζει παρατηρώντας ότι κατά την γέννηση όλοι ξεκινάμε με ανάγκη την αγάπη, την αγάπη-ανάγκη, ανάγκη για το δώρο της-αγάπη, την αγάπη-δώρο. Η αγάπη-δώρο είναι το είδος της αγάπης που δείχνει ο δημιουργός στο κτίσμα, στην διαδικασία δημιουργίας και φροντίδας του δημιουργημένου. Είναι η αγάπη που χαρίζει μια μητέρα στο νεογέννητο παιδί της.

Αντίθετα, η αγάπη-ανάγκη είναι η κατάσταση της φτώχειας με την οποία κάθε δημιουργημένο ον ξεκινά από τη γέννηση. Αισθάνομαι ότι αυτό το απόσπασμα συνοψίζει το σημείο που έλεγε ο κ. Λιούις σχετικά με την ανάγκη-αγάπη, «Ο άνθρωπος πλησιάζει τον Θεό σχεδόν όταν είναι από μια άποψη λιγότερο σαν τον Θεό. Γιατί αυτό μπορεί να μοιάζει περισσότερο στην πληρότητα και την ανάγκη, την κυριαρχία και την ταπείνωση, την δικαιοσύνη και τη μετάνοια ».
Ο κ. Λιούις συνεχίζει με μια σύντομη σύνοψη των πραγμάτων για τα οποία μπορούμε να δείξουμε αγάπη. Αυτά περιλαμβάνουν τους άλλους, την2 φύση, την χώρα και, τέλος, τον υπερβατικό δημιουργό. Αναλύοντας το καθένα, απεικονίζει ότι η αγάπη για την φύση, ο πατριωτισμός κλπ. είναι ανεπαρκείς υποδοχείς της αγάπης μας.
Στη συνέχεια, ο κ. Λιούις εξετάζει τα διάφορα είδη αγάπης, που περιλαμβάνουν την στοργή, την φιλία, τον έρωτα και την φιλανθρωπία, ή ‘αγάπη’. Η στοργή περιλαμβάνει την αγάπη των γονέων για το παιδί τους, την αγάπη για τα κατοικίδια μας κλπ. Η φιλία είναι η αγάπη μεταξύ φίλων. Ο Έρως είναι η αγάπη μεταξύ δύο εραστών. Τέλος, η Φιλανθρωπία είναι η αγάπη του δημιουργού προς το κτίσμα και η επιστροφή αυτής της αγάπης από το κτίσμα τόσο προς τον Δημιουργό όσο και προς την δημιουργία.

Η αρχαία Πύλος των Κλασσικών- Ελληνιστικών χρόνων

Η αρχαία Πύλος των Κλασσικών- Ελληνιστικών χρόνων βρισκόταν στο ύψωμα του Κορυφασίου ακρωτηρίου στο βόρειο άκρο του κόλπου/όρμου του Ναυαρίνου, απέναντι από το βόρειο άκρο της ιστορικής νήσου Σφακτηρίας. Ήταν έρημη κατά την Σπαρτιατική κατοχή αλλά μετά την απελευθέρωση της Μεσσηνίας και μέχρι τα Ρωμαϊκά χρόνια γνώρισε ανάπτυξη. Στην σύντομη περιγραφή που κάνει ο Παυσανίας για την αρχαία Πύλο αναφέρει την ύπαρξη του ιερού της Αθηνάς Κορυφασίας και της λεγόμενης οικίας του Νέστορα εντός της οποίας υπήρχε ζωγραφιά που παρίστανε τον Νέστορα. Επίσης εντός της πόλης αναφέρει την ύπαρξη τάφου του Νέστορα.



Η θέση της Πύλου των Κλασσικών- Ελληνιστικών χρόνων [1]
Η αρχαία Πύλος των Κλασσικών- Ελληνιστικών χρόνων βρισκόταν στο ύψωμα του Κορυφασίου ακρωτηρίου στο βόρειο άκρο του κόλπου/όρμου του Ναυαρίνου, απέναντι από το βόρειο άκρο της ιστορικής νήσου Σφακτηρίας και ουσιαστικά ήλεγχε τη νότια άκρη της χερσονήσου Κορυφασίου, προέκταση της οποίας αποτελεί η νήσος Σφακτηρία, που εκτείνεται νότια και περικλείει από δυσμάς τον κόλπο του Ναβαρίνου. Ένας μικρός πορθμός, σήμερα πλωτός μόνο σε μικρά ιστιοφόρα και βάρκες, που αποτελεί τη φυσική βόρεια είσοδο του κόλπου του Nαβαρίνου, το Στενό της Συκιάς, το χωρίζει από τη Σφακτηρία. Το ακρωτήρι, φύσει οχυρή θέση με την απόκρημνη και βραχώδη διαμόρφωση του υψώματος και με τη θάλασσα σχεδόν ολόγυρα, περιβρέχεται δυτικά και νότια από το Ιόνιο πέλαγος, βόρεια από τον όρμο της Bοϊδοκοιλιάς, και ανατολικά εν μέρει από τη λιμνοθάλασσα του Oσμάναγα (ή το Διβάρι).
Από τη στρατηγική αυτή θέση του επισκοπείται ο θαλάσσιος χώρος από τη νήσο Πρώτη (Mαραθονήσι) μέχρι τις Μεσσηνιακές Οινούσσες (Σαπιέντζα, Σχίζα, Αγία Μαριανή Μεσσηνίας ή Αμαριανή και Βενέτικο Μεσσηνίας), καθώς παράλληλα ελέγχει τη βόρεια είσοδο του όρμου του Ναβαρίνου και το εκεί λιμάνι (της Γιάλοβας).

Σε Ελλάδα και Κύπρο απορρίπτουν την πολιτική ΕΕ, ΝΑΤΟ, ΗΠΑ και των κυβερνήσεων τους για την Ουκρανία!

Μήπως απορείτε γιατί εξαφανίστηκε από τα ελληνικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης η έρευνα του έκτακτου Ευρωβαρόμετρου για την στάση των πολιτών απέναντι στην Ουκρανία;

του Λεωνίδα Βατικιώτη

Η απάντηση βρίσκεται στις απαντήσεις που έδωσαν οι ερωτηθέντες σε Ελλάδα και Κύπρο: Απαντήσαμε «λάθος», όπως «λάθος» είχαμε απαντήσει στα δημοψηφίσματα του 2004 και του 2015! Και το αποτέλεσμα ήταν η είδηση σχεδόν να εξαφανισθεί από τις ιστοσελίδες του διαδικτύου και τις στήλες των εφημερίδων!

Η συγκεκριμένη έρευνα διεξήχθη από τις 13 ως τις 20 Απριλίου 2022, από την εταιρεία Ipsos που διενεργεί πάντα τις σχετικές έρευνες, για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και δόθηκε στη δημοσιότητα προς τα μέσα Μαΐου.

 

«Όχι» στην στάση των εθνικών κυβερνήσεων

Το ερώτημα που συμπυκνώνει την στάση των πολιτών απέναντι στην πολιτική των κυβερνήσεων Μητσοτάκη και Αναστασιάδη είναι το εξής: «πόσο ικανοποιημένοι ή ανικανοποίητοι είστε με τον τρόπο που αντέδρασαν στον πόλεμο στην Ουκρανία οι εθνικές αρχές;». Ενώ λοιπόν το 31% στην Ελλάδα απάντησε πολύ και σχετικά ικανοποιημένο (11% + 20%, αντίστοιχα), ένα υπερδιπλάσιο ποσοστό της τάξης του 66% απάντησε σχετικά μη ικανοποιημένο και καθόλου ικανοποιημένο (23% + 43%). Εξ ίσου κατηγορηματικά απορρίπτεται η στάση της κυβέρνησης Αναστασιάδη και στην Κύπρο. Ενώ πολύ και σχετικά ικανοποιημένοι (8% + 31%) απέναντι στην στάση της Λευκωσίας δηλώνει το 39% των ερωτηθέντων, το 54% δηλώνει σχετικά και καθόλου μη ικανοποιημένο (27% + 27%).

Ο Πομάκος Ιμάμ Αχμέτ βάζει τον Ρ.Τ.Ερντογάν «στη θέση του»

Ο Πομάκος Ιμάμ Αχμέτ βάζει τον Ρ.Τ.Ερντογάν «στη θέση του»


Ο Ιμάμ Αχμέτ, Πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Πομάκων και Διευθυντής της πομακικής εφημερίδας “ΖΑΓΑΛΙΣΑ”,  απέστειλε ανοιχτή επιστολή προς τον πρόεδρο της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

Αναλυτικά η επιστολή:

Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,

ανήκω στην αυτόχθονα φυλή των Πομάκων, την ύπαρξη της οποίας και εσύ αναγνώρισες στη διάρκεια της επίσκεψής σου στην Κομοτηνή στις 8 και 9 Δεκεμβρίου 2017.

Παρακολουθούμε με ανησυχία τον ολισθηρό δρόμο του επεκτατισμού στον οποίο βαδίζεις. Με πρόσχημα ότι οι ιμπεριαλιστικές δυνάμεις της Δύσης περικυκλώνουν την χώρα σου στα Βαλκάνια, στον Καύκασο και στη Μέση Ανατολή, ζητάς αποστρατικοποίηση των νησιών του Αιγαίου και του Καστελόριζου, όταν η χώρα σου έχει παρατάξει χιλιάδες άνδρες αποβατικού στρατού και επιθετικά όπλα σε απόσταση αναπνοής από τα ελληνικά νησιά απειλώντας να εισβάλεις σε αυτά.

Κύριε Ερντογάν εάν εσύ ήσουν στη θέση της Ελλάδας τι θα έκανες;

Ξεχνάς βέβαια ότι τα νησιά αυτά είναι ελληνικά για χιλιάδες χρόνια, πολλούς αιώνες πριν οι πρόγονοί σου συναντήσουν για πρώτη φορά στην ιστορία τους, το…γαλάζιο χρώμα του Αιγαίου.

Ελληνικά ήταν και τα νησιά Ίμβρος και Τένεδος. Γιατί εσύ δεν εφαρμόζεις αντιστοίχως ό,τι προβλέπει το άρθρο 14 της Συνθήκης της Λωζάνης;

Για τα δύο νησιά, προβλέπεται η θέσπιση καθεστώτος τοπικής αυτονομίας και αυτοδιοίκησης «…θα έχουν ειδική διοικητική οργάνωση αποτελούμενη από τοπικά στοιχεία…Η διατήρηση της τάξης, θα διασφαλίζεται από μια αστυνομική δύναμη τα μέλη της οποίας θα προσλαμβάνονται μεταξύ του τοπικού πληθυσμού από την προαναφερθείσα τοπική διοίκηση και θα τοποθετούνται κάτω από τις διαταγές της».

Γιατί καταπατάς το άρθρο 14 της Συνθήκης της Λωζάνης και ζητάς μονομερώς από την Ελλάδα την εφαρμογή άλλων διεθνών συνθηκών;

Στο διεθνές δίκαιο, ισχύει η αρχή «rebus sic stantibus» που σημαίνει ότι οι αντικειμενικές συνθήκες υπό τις οποίες υπογράφηκαν οι συνθήκες έχουν μεταβληθεί θεμελιωδώς διότι η Ελλάδα απειλείται με πόλεμο, άρα και οι τυχόν όροι (όπως της αποστρατικοποίησης) αλλάζουν και παύουν να ισχύουν. Αλλά, τι δουλειά έχεις εσύ με μια Συνθήκη στην οποία η Τουρκία δεν ήταν συμβαλλόμενο μέρος;

Αν θέλετε να μας κάνετε Δανίες...



Αν θέλετε να μας κάνετε Δανίες μη μας πετάτε στάχτη στα μάτια με τη διεύρυνση του σχολικού ωραρίου και καλά μέχρι τις 6! Πρόκειται περι θεωριών προεκλογικού εντυπωσιασμού αλλά και να χαμε να λέγαμε....να λογομαχούμε...να εξηγούμε πάλι τα αυτονόητα.

Αν θέλετε να μας κάνετε Σουηδίες πρέπει να ξεκινήσετε από τη βάση πρώτα. Το κτιριακό (αίθουσες πληροφορικής, τραπεζαρίες, λειτουργικές βιβλιοθήκες, αιθ.προβολών, κλειστά γυμναστήρια, συστήματα επαρκούς θέρμανσης και κλιματισμού), προσλήψεις εκπαιδευτικών και βοηθητικού προσωπικού, ουσιωδης στήριξη μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και ειδικές ικανότητες, ανανέωση σχολικών βιβλίων και αναδιάρθρωση της ύλης, υλικοτεχνικό εξοπλισμό, κτλ ....

Αν θέλετε να μας κάνετε Φινλανδίες βοηθήστε τους γονείς με οικονομικές διευκολύνσεις και μειωμένο ωράριο για να έχουν χρόνο με τα παιδιά τους. Γιατί το να υπάρχουν εργαζόμενοι 12ωρου με 600 ευρώ ή το να κλείσουμε τα παιδιά 11 ωρες σε ένα κλουβί -μέσα σε προκάτ ενίοτε- δεν είναι μάλλον και πολύ παιδαγωγικό! Βασανιστήριο είναι! Αλλά κοινωνικά ανάπηρους πολίτες θέλετε να αναθρεψετε!

Αν απλώς θέλετε να μας πιείτε το αίμα πείτε το μας... μια ψυχή που ναι να βγει, να βγει προετοιμασμένη!
V.M.

PARIS MATCH τ. 371 - Η ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΕΝΟΣ ΝΗΣΙΟΥ - ΜΙΧΑΗΛ ΚΑΡΑΟΛΗΣ

PARIS MATCH τ. 371-Η ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΕΝΟΣ ΝΗΣΙΟΥ

ΜΙΧΑΗΛ ΚΑΡΑΟΛΗΣ




Ένας Έλληνας απέναντι στη Βρεττανική καταδίκη

Η τραγική μητέρα του και οι διαδηλώσεις στην Αθήνα

Το περιοδικό Paris Match στο τευχος 371 με ημερομηνία 19 Μαΐου του 1956 αφιερώνει τέσσερις σελίδες στο ρεπορτάζ του Kay Lawson και του πρακτορείου MAGNUM από τη Λευκωσία και την Αθήνα.

Μια μόλις βδομάδα μετά τις εκτελέσεις του Μιχαήλ ΚΑΡΑΟΛΗ και του Ανδρέα Δημητρίου το περιοδικό επιτυγχάνει να εικονίσει την τραγικότητα και την ένταση των στιγμών.

Με αφορμή ένα εκπληκτικό στο μεγαλείο, την ένταση και το τραγικό κάλλος πορτρέτο του Μιχαήλ Καραολή σε αυτό το περιοδικό έχομε μελετήσει όλες σχεδόν τις σωζόμενες φωτογραφίες του, από τη σύλληψη μέχρι την εκτέλεση. Μια μελέτη συγκίνησης, θαυμασμού και πόνου.

Ο Μιχαήλ Καραολής σιδεροδέσμιος με χειροπέδες και με συνοδούς δυο αποικιοκρατικούς αστυνομικούς εξέρχεται του Επαρχιακού Δικαστηρίου Λευκωσίας, ωραίος, σοβαρός με δωρική κορμοστασιά και ένα βλέμμα φωτός και χαρμολύπης. Λες και η ελευθερία η ίδια του κοσμεί το πρόσωπο.  Μάλλον όχι. Έμπλεος θείους φωτός, πλάι στα φτωχά, σοβαροφανή βλέμματα των αποικιοκρατών, κομίζει την άλλη βιοτή της Κύπρου εν τω προσώπω του.

Βέβαια το βλέμμα του Μιχαήλ ΚΑΡΑΟΛΗ έχει σχολιάσει εκτενώς με περισσήν επιτυχία ο Γιώργος Κυθρεωτης στο κείμενο του "Είναι η Κύπρος νησί" από το 1989.

Στις πρώτες τρεις φωτογραφίες του αφιερώματος ο Lawson παρουσιάζει τρεις διαφορετικές όψεις της τραγωδίας. Τις πολύνεκρες διαδηλώσεις καταδίκης των εκτελέσεων σε ολόκληρη της Ελλάδα, ιδιαίτερα στην Αθήνα.

Άρης Βελουχιώτης: «Εγώ, παιδί του Ελληνικού Λαού…»

 ΑΠΟ ΝΙΚΟΣ ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ 

Πριν κάμποσο καιρό, πάνου στη Λιάκουρα, στο αετοχώρι το Δαδί, ρώτησα ένα παιδί ως οχτώ χρονώ:

 –Τον ξέρεις τον Άρη;

– Ναι, μου λέει. Τον ξέρω.

– Τον είδες ποτέ σου;

– Όχι. Μα τόνε ξέρω.

– Τρεις βολές πιο αψηλός απ’ τον πατέρα μου. Κι έχει ένα μεγάλο-μεγάλο κόκκινο άλογο. Και πίσω τον ακολουθάει πάντοτες ένας τρανός αητός με μια σημαία.

Μιαν άλλη φορά, στα Τρίκαλα, ρώτησα ένα “αετόπουλο” που πέρναγε τις γραμμές του οχτρού μεταφέροντας μαντάτα στους αντάρτες μέσα στο κούφωμα ενός καλαμιού.

–Γιωργή, τον ξέρεις τον Άρη;

– Τόνε ξέρω.

– Τον είδες ποτέ σου;

– Τον είδα με τα μάτια μου.

– Πώς είναι;

– Έχει μακριά γένεια κι ένα αληθινό άστρο στο μαύρο σκούφο του. Κι άμα μιλάει -κι ας χιονίζει ακόμα- γίνεται μονομιάς πολλή ζέστα. Κι όταν ακούνε το όνομά του οι Γερμανοί κρύβουνται σα λαγοί μέσα στα δάσα.

 Ένα μεγάλο κόκκινο άλογο, ένας αητός με μια σημαία, ένα άστρο αληθινό, πολλή ζέστα -αυτός είναι ο Άρης των παιδιών και των μεγάλων.

Και γω που δυο φορές όλο-όλο τον αντάμωσα, έτσι σαν τα παιδιά και γω, έτσι τον βλέπω και τον τραγουδάω τον ΑΡΗ»

(Γιάννης Ρίτσος,Το υστερόγραφο της δόξας – Άρης Βελουχιώτης) 



ριν από 77 χρόνια, ο πρωτοκαπετάνιος του ΕΛΑΣ, ο Άρης Βελουχιώτης, θα φύγει από τη ζωή.

Δευτέρα 13 Ιουνίου 2022

Υπενθύμιση προς κ. Πρωθυπουργό: Η Ελλάδα είναι χώρα όχι χώρος



 Λαυρέντζος Αναστάσιος

Πριν από λίγες μέρες πραγματοποιήθηκε σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας ένα συνέδριο για το δημογραφικό. Στο συνέδριο βασικός ομιλητής ήταν ο Πρωθυπουργός, ο οποίος έκανε σημαντικές διαπιστώσεις για το πρόβλημα στην Ελλάδα και εξήγγειλε μέτρα για την αντιμετώπιση του. Η εξέλιξη αυτή είναι σίγουρα θετική, διότι κάθε μέτρο για την άμβλυνση του δημογραφικού είναι ευπρόσδεκτο. Ελπίζουμε δε η παρέμβαση αυτή να είναι η απαρχή μιας πιο συστηματικής προσπάθειας για την αντιμετώπιση του δημογραφικού.

Υπάρχει όμως ένα ερώτημα που πλανάται στον αέρα: γιατί αυτό έγινε τώρα; Δεν θέλουμε να υπονοήσουμε ότι η εκδήλωση αυτή έγινε επειδή ίσως πλησιάζουν εκλογές. Προσπαθούμε όμως να αναρωτηθούμε γιατί ένα τέτοιο συνέδριο έγινε τώρα. Γιατί δηλαδή έπρεπε ο Πρωθυπουργός να φτάσει στον τρίτο χρόνο της θητείας του, προκειμένου να εξαγγείλει μια παρέμβαση για το δημογραφικό; Όποιος αντιλαμβάνεται το μέγεθος του προβλήματος, αλλά και την τεράστια ολιγωρία που έχει επιδειχθεί επί δεκαετίες, καταλαβαίνει ότι το δημογραφικό θα έπρεπε από καιρό να βρίσκεται στην κορυφή της πολιτικής ατζέντας. Θα έπρεπε λοιπόν ο κάθε Πρωθυπουργός, κι όχι μόνο ο τωρινός, να ασχολείται με το δημογραφικό από την πρώτη μέρα της θητείας του.

Οι παραπάνω επισημάνσεις δείχνουν ότι όσον αφορά τη συνειδητοποίηση του δημογραφικού προβλήματος έχουν γίνει κάποια βήματα. Ωστόσο είμαστε ακόμη μακριά από μια σοβαρή προσπάθεια για τη λύση του. Δεν έχει γίνει δηλαδή πλήρως αντιληπτό ότι το πρόβλημα δεν μπορεί να περιμένει και ότι για τη λύση του απαιτείται η πλήρης κινητοποίηση της ελληνικής κοινωνίας. Η λύση του δημογραφικού δεν είναι υπόθεση ενός κόμματος, ούτε υπόθεση μερικών ενισχυτικών μέτρων.

Η Ελλάδα είναι χώρα όχι χώρος

Η λύση του δημογραφικού ξεκινά από τη βαθιά δέσμευση του ελληνικού πολιτικού συστήματος, αλλά και ολόκληρης της κοινωνίας, για την ανάληψη δράσεων που θα αναστρέψουν τη χρόνια υπογενννητικότητα του ελληνικού πληθυσμού. Αυτό απαιτεί την αναγωγή του δημογραφικού σε ζήτημα πρώτης προτεραιότητας και την τοποθέτησή του στο επίκεντρο διαφόρων πολιτικών. Πολιτικών που αφορούν την προστασία της οικογένειας, την απασχόληση, την προβολή νέων προτύπων ζωής, την αποκέντρωση, την ποιότητα ζωής στις πόλεις, την παροχή κινήτρων για τον σχηματισμό οικογένειας, την εκμετάλλευση της μεγάλης ελληνικής εφεδρείας που λέγεται απόδημος ελληνισμός, την ανάταξη της οικονομίας, ακόμη και την ανανέωση του θεσμικού πλαισίου.


Η συνέχεια...Υπενθύμιση προς κ. Πρωθυπουργό: Η Ελλάδα είναι χώρα όχι χώρος

Η Γενοκτονία και οι θαραλλέοι πολίτες της Τουρκίας





Θεοφάνης Μαλκίδης

Η Γενοκτονία και η κοινωνία των πολιτών στην Τουρκία

Αφιέρωμα στην Εφημερίδα Εθνικός Κήρυκας. Νέα Υόρκη Ιούνιος 2022

Επιμέλεια και μετάφραση του αφιερώματος
Θεοφάνης Μαλκίδης

Θεοφάνης Μαλκίδης

Οι συναγωνιστές μας


Εδώ και χρόνια έχουμε αναπτύξει έναν ιστορικής σημασίας ειλικρινή διάλογο με έντιμες προσωπικότητες στην Τουρκία. Είναι αποτέλεσμα της προσπάθειάς μας που έχει συνέπεια, ανιδιοτέλεια, σοβαρότητα, ειλικρίνεια, δεν αποσιωπά την αλήθεια και δεν καταναλώνει ούτε ευτελίζει το ζήτημα.

Συνομιλήσαμε όλα αυτά τα χρόνια με τους ερευνητές, διανοούμενους, ανθρώπους που διώκονται για τις ιδέες τους, συνεργαστήκαμε σε συνέδρια, επιστημονικές συναντήσεις και συζητήσεις σε όλον τον πλανήτη. Το Συνέδριο στην Αγκυρα για το Ποντιακό ζήτημα και τη Γενοκτονία τον Απρίλιο του 2016 ήρθε ως αποτέλεσμα όλων των παραπάνω. Κάποτε έρχεται η ιστορική στιγμή που πρέπει να μιλήσεις στον τόπο του εγκλήματος για το έγκλημα που διέπραξαν οι Νεότουρκοι και οι Κεμαλικοί, οι δάσκαλοι του Χίτλερ και των Ναζί.

Με τους Ragip Zarakolu, Sait Çetinoğlu και Tamer Çilingir έχω μία μακροχρόνια και συνεχή συνεργασία. Μιλήσαμε, συζητήσαμε και συνεργαστήκαμε, μεταξύ των άλλων σε συνέδρια, σε κοινές συγγραφικές προσπάθειες στην ελληνική, τουρκική και αγγλική γλώσσα, για το ζήτημα της Γενοκτονίας και για την αναγνώρισή της. Και οι τρεις συνεργάτες, σπουδαίοι και έντιμοι συνομιλητές και συναγωνιστές, έχουν επισκεφθεί την Ελλάδα και έχουν μιλήσει για τη Γενοκτονία, σε εκδηλώσεις και επιστημονικές συναντήσεις.


Ο Ragip Zarakolu γεννήθηκε στην Πρίγκηπο και από τα νεανικά του χρόνια έδειξε το ενδιαφέρον του για τους Αρμένιους και τους Ελληνες. Το 1977 ο Ragip και η σύζυγός του Aysenur δημιουργούν τον εκδοτικό οίκο Belge, με έδρα στην Κωνσταντινούπολη εκδίδοντας βιβλία για τη Γενοκτονία των Ελλήνων, για τον πολιτισμό του Πόντου, για τη Γενοκτονία των Αρμενίων και των Ασσυρίων, για τους Κούρδους. Από το θάνατο της συζύγου του το 2002, η οποία είχε φτάσει στις 34 δικαστικές διώξεις, ο Zarakolou έχοντας διωχθεί, βασανισθεί και φυλακισθεί για τη δραστηριότητά του, ζει πλέον εκτός Τουρκίας.

Ο Μέγας Ιεροεξεταστής Οι τρεις πειρασμοί*

Α’
Πολλά, αμέτρητα, είναι όσα γραφήκανε για τον Παπισμό, αλλά λίγα είναι σαν αυτά που έγραψε για το αινιγματικό τούτο σύστημα ο πλέον βαθυστόχαστος κι’ αποκαλυπτικός Ρώσος συγγραφέας Θεόδωρος Ντοστογέφσκη. Τούτο το μοναδικό κείμενο είναι ένα κεφάλαιο μέσα στο βιβλίο του «Τ’ Αδέρφια Καραμάζωφ», κι’ αυτό το κεφάλαιο έχει για επανώγραμμα «Ο Μέγας Ιεροεξεταστής». Ο Ντοστογέφσκης, μ’ όλο που είναι ένα φιλοσοφικό πνεύμα, ωστόσο στον «Μέγαν Ιεροεξεταστή» αισθάνεται και γράφει σαν Ορθόδοξος, που ξέρει καλά ποιος είναι ο αληθινός Χριστός κι’ η διδασκαλία του.
Στον «Μέγαν Ιεροεξεταστή» βάζει τον Χριστό αντιμέτωπο με τον ψεύτικο αντιπρόσωπό του στη γη, με τον Ιησουίτη Ιεροεξεταστή, το φοβερό τέρας που έκαιγε τους «αιρετικούς» στ’ όνομα του Χριστού, ένα πράγμα απίστευτο κι’ ακατανόητο. Είναι τρομερό να σκεφθή κανένας τί μπορεί να κά­νη ο διάβολος για να δυσφημήση τον Χριστό, αφού φτάνει στο σημείο να φαίνεται ο σατανάς πως είναι ο ίδιος ο Χριστός!
Σ’ αυτό το παράδοξο κείμενο του Ντοστογέφσκη, ο Ιεροεξεταστής κάνει μια μακρυά εξομολόγηση στον Χριστό, που δεν βγάζει μήτε μια λέξη από το στόμα του για να δώση απάντηση στα ερωτήματα του ιεροδικαστή, και για τούτο αποκρίνεται ο ίδιος σε όσα ερωτά. Με άλλα λόγια, όσα λέγει είναι ένας καταθλιπτικός μονόλογος που βγαίνει από το στόμα κάποιου πλάσματος που θαρρείς πως ανέβηκε από την κόλαση.
Ο Ιεροεξεταστής καταδίκασε κάποιους «αιρετικούς» σε θάνατο με τη φωτιά, κι’ αφού έγινε θανάτωση στη μεγάλη πλατεία μιας σπανιόλικης πολιτείας, γύρισε πίσω στο κελλί του, που βρισκότανε στο κτίριο του «Ιερού Δικαστηρίου», ικανοποιημένος πως έκανε το χρέος του, κατά το σύστημα που υπηρετούσε μ’ έναν φρικτόν φανατισμό. Το σύστημά του ήτανε ένας Χριστιανισμός όχι όπως τον δίδαξε ο Χριστός, αλλά παραμορφωμένος κι’ αγνώριστος ολότελα, μέχρι που να μοιάζη με θρησκεία του αντιχρίστου, κι’ αυτό έγινε για να μπορούνε οι άνθρωποι να τον δεχτούνε, επειδή εκείνα που παραγγέλνει και που ζητά ο Χριστός από τους πιστούς του είναι, κατά τη γνώμη του Ιεροεξεταστή και των ομοίων του, απόλυτα κι’ ανεφάρμοστα, υπεράνθρωπα κι’ απάνθρωπα. Δηλαδή ο Χριστιανισμός έγινε ένα σύστημα σαν τα άλλα ανθρώπινα συστήματα, μια κοσμική εξουσία που έχει στην εξουσία της τους πιστούς της, και που τους διοικεί, τους κρίνει και τους καταδικάζει όπως η πολιτική εξουσία. Από τον Χριστό κράτησε μοναχά το προσωπείο, κι’ ό,τι κάνει, λέγει πως το κάνει στ’ όνομα του Χριστού, ενώ το κάνει στ’ όνομα του σατανά. Για τούτο ο Ιεροεξεταστής ολοένα αναφέρει τον διάβολο με σεβασμό, και τον ονομάζει «Αυτός», «το Μέγα και Σοφό Πνεύμα», «το Σοφό και ισχυρό Πνεύμα».

Great Reset: Σε εξέλιξη το σχέδιο για παγκόσμιο λιμό


Το δυστοπικό σχέδιο για ριζικό μετασχηματισμό των καταναλωτικών προτύπων και εξάρτηση των κοινωνικών από το Μεγάλο Κράτος – Τι κρύβει η επίθεση ενάντια σε διατροφικά προϊόντα και τα ορυκτά καύσιμα

Σε όλο τον κόσμο, ειδικοί και αναλυτές προειδοποιούν τώρα για την εκτίναξη των τιμών των τροφίμων και τις καταστροφικές ελλείψεις που αναμένεται να οδηγήσουν σε πλανητική επισιτιστικη΄κρίση.
Στα μέσα Μαΐου 2022, ο επικεφαλής του οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών Antonio Guterres δήλωσε ότι ο κόσμος βρίσκεται ενώπιον μίας μακράς επισιτιστικη΄κρίσης και προέτρεψε τη Ρωσία να «επιτρέψει την ασφαλή και ασφαλή εξαγωγή σιτηρών που αποθηκεύονται στα ουκρανικά λιμάνια» για να μειώσει τις ελλείψεις» κυρίως στα σιτηρά.
Η ευθύνη για αυτήν την παγκόσμια έλλειψη τροφίμων απιιδίδεται, επίσημα στην «κλιματική αλλαγή», την πανδημία του COVID και τις γεωπολιτικές εξελίξεις μεταξύ Ρωσίας – Ουκρανίας.
Ωστόσο, ενώ όλα αυτά έχουν διαδραματίσει το ρόλο τους, άλλοι παράγοντες πιέζουν επίσης ασφυκτικά το παγκόσμιο σύστημα προσφοράς τροφίμων.

Οι περίεργες πυρκαγιές

Για παράδειγμα, από τον Ιανουάριο του 2021 έως τον Απρίλιο του 2022, τουλάχιστον 20 εγκαταστάσεις επεξεργασίας τροφίμων έχουν τυλιχτεί στις φλόγες, και μια σειρά από πυρκαγιές σε αχυρώνες έχει επηρεάσει επίσης την αγροτική παραγωγή στις ΗΠΑ.
Ενώ οι περισσότερες από αυτές τις πυρκαγιές έχουν αποδοθεί σε αστοχίες υλικού ή ασφάλειας, και οι αρχές επιμένουν ότι οι πυρκαγιές είναι συνηθισμένες σε τέτοιου είδους εγκαταστάσεις, υπήρξαν μόνο δύο τέτοιες πυρκαγιές το 2019 και τουλάχιστον για μερικές από τις πυρκαγιές στα τέλη του 2021 υπήρχαν υποψίες για εμπρησμό.

Οι «συμπτώσεις»

Το 2020, οι πυρκαγιές κατέστρεψαν επίσης μια σειρά από φάρμες, και στις αρχές του 2022, κρούσματα γρίπης των πτηνών μεταξύ πουλερικών είχαν ως αποτέλεσμα τη σφαγή εκατομμυρίων κοτόπουλων και άλλων πουλερικών.
Τον Μάρτιο του 2021, ένα τεράστιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σφηνώθηκε στη Διώρυγα του Σουέζ στην Αίγυπτο — μπλοκάροντας «μια σημαντική αρτηρία του παγκόσμιου εμπορίου», προκαλώντας άνοδο στις τιμές του πετρελαίου και οδηγώντας σε επιπτώσεις που επηρέασαν τη ναυτιλία σε όλο τον κόσμο.

Βρεφική διατροφή και λιπάσματα

Η πατριωτική παρακαταθήκη του Μιχάλη Χαραλαμπίδη

Η πατριωτική παρακαταθήκη του Μιχάλη Χαραλαμπίδη 29|03|2024  Λίγες  είναι οι πολιτικές μορφές της Μεταπολίτευσης που έχουν μείνει καθαρές, α...